Ved ankomst

 

 

Ankomst

Feriehuset er klar til jer fra kl. 15 (ved spidsbelastning kl. 17).

Ankommer I før dette tidspunkt, er I velkomne til at spørge på kontoret, om feriehuset allerede skulle være klar til check ind. Er feriehuset klar til check ind før kl. 15, sender vi desuden en sms på det, ved bookingen, angivne mobilnummer.

Nøgleafhentning

Nøglen til ferieboligen afhentes på Danibos kontor, Langelinje 9b, på højre side lige når du kommer af færgen. Oplys gerne katalognummeret på huset, så kan vi nemt finde jeres booking.

Når nøglen udleveres, vil I samtidig modtage en forbrugsseddel (strømkuvert), som I skal udfylde som det første, når I ankommer til feriehuset. På forbrugssedlen er der ofte også praktiske informationer til feriehuset; f.eks. koden til internettet eller andre oplysninger, I skal være opmærksomme på.

Nøgleafhentning udenfor åbningstiden

Ankommer I udenfor kontorets åbningstid, finder I nøglen i vores nøgleboks til højre for kontorets hoveddør. Anvend denne kode til nøgleboksen: C-1-2-4-5-X (og drej herefter håndtaget til venstre).

Se vores åbningstider her

Har du bestilt sengetøj eller andre lejeprodukter?

Alle lejeprodukter afhentes og returneres til Danibos kontor. Læs mere om dette her

Hvad gør vi, hvis der opstår et problem ved feriehuset?

Skulle der opstå akut problem under opholdet, kan I som gæster altid få fat i Danibo. Ring til os: 75 16 36 99

Er der noget, der ikke er, som det skal være, så ring gerne til os hurtigst muligt, så vi har mulighed for at udbedre det, der ikke fungerer.

El Ved ankomst til ferieboligen aflæses el. I nogle tilfælde skal lejer selv slå HFI-relæet til. Forbrugstallene anføres på den udleverede kuvert med nøglen i. El-måleren skal aflæses ved afrejse. El-måleren befinder sig i langt de fleste tilfælde uden på huset.

Vand
Såfremt der er installeret en vandmåler i huset skal lejer aflæse vandmåleren og notere tallet på strømkuverten. Vandmåleren skal også aflæses ved afrejse.

Olie:
Ganske få feriehuse har oliefyr. Her afregnes forbruget pr. uge. Der skal ikke aflæses forbrugstal.

Reklamationer
Eventuelle reklamationer vedrørende den lejede feriebolig skal straks meddeles til Danibos kontor og senest to dage efter feriens begyndelse. Reklamationer vedrørende rengøring skal meddeles på indflytningsdagen. Lejer er forpligtet til at give Danibo en rimelig frist til afhjælpning af eventuelle fejl/mangler, som reklameres af lejer. Såfremt lejer rejser fra ferieboligen uden forinden mundtligt at have underrettet Danibo og uden at have givet Danibo en rimelig frist til at rette eventuelle fejl/mangler, kan Danibo ikke pålægges nogen erstatningskrav, idet lejer selv har umuliggjort en rettelse af fejlen/manglen.

Reparationer
Ved ekstraudstyr som opvaskemaskine, vaskemaskine, tørretumbler, parabolantenne etc. kan eventuelle skader ikke altid repareres på lørdage og søndage. Ofte er det nødvendigt at rekvirere assistance fra fastlandet, hvilket ikke altid kan ske samme dag, som skaden opstår. Danibo hæfter ikke ved sådanne kortfristede afbrydelser. Ved eventuelle reparationer har vi til husene ekstra nøgler, hvilket vil sige, at vi uafhængigt af lejers tilstedeværelse kan låse os ind og udføre arbejdet.


Ved eventuelle reparationer har vi til husene ekstra nøgler, hvilket vil sige, at vi uafhængigt af lejers tilstedeværelse kan låse os ind og udføre arbejdet. 

Støjgener
Når vore gæster holder ferie i Danmark, går dagligdagen videre. Hertil hører også larm og støj, som ikke kan undgås. Det kan f.eks. være fra byggeri, fly- og gadetrafik etc. Vi er overbeviste om, at vore gæster har forståelse for, at vi ikke kan være ansvarlige herfor.

Insekter
Danibo påtager sig intet erstatningskrav i forbindelse med forekomst af insekter og skadedyr (fluer, edderkopper, myrer, bænkebidere, mus o.l.), som naturligt forekommer i naturområder. I tilfælde af ekstreme gener kan lejer kontakte Danibo, som vil forsøge at hjælpe bedst muligt.

Poolservice
Alle vore sommerhuse med swimmingpool får hver uge foretaget vandkontrol. Vi råder tillige over enkelte huse med større spa med plads til fire personer. Vandet er permanent påfyldt i disse spa-bade, hvorfor der også her foretages kontrol. Vi gør opmærksom på, at denne service udføres selv om lejer ikke er hjemme og tilstede i feriehuset.

Affaldssortering Affald sorteres i restaffald eller bioaffald. Derfor står der 2 affaldsspande ved huset. Alt skal i almindelige affaldsposer forinden - med dobbeltkunde bundet på posen. Pap, hård plast, metal, glas med mere sorteres fra og kommes i specielle beholdere, de såkaldte igloer, der er opstillet forskellige steder på øen.

Brændeovn i hus? Aske fra brændeovnen skal altid afkøles, og det skal sikres, at det er uden gløder! Derefter skal det lægges i skraldespanden indpakket i plastik. Brændeovnen må ikke støvsuges.


Nyttige telefonnumre og adresser på Fanø

Lægehuset Fanø, Vestervejen 1, Nordby: Tlf. konsultation: Man.-fredag: kl. 8-9 Tidsbestilling: Man.-fredag: kl. 10 -12 Tlf.: 75 16 32 22

Lægevagten 70 11 07 07

Apoteker  Fanø Apotek / Hovedgaden 84, Nordby  75 12 03 59

Tandlæge Mettelise Gammelgaard / Toldbodvej 1, Nordby  75 16 13 85

Dyrlæge  Tidsbestilling nødvendig kl 8.00 - 10.00 / Bente Østergaard / Hovedgaden 126, Nordby Bente: 29 24 76 63 / Birgitta: 28 99 75 57

Politi på Rådhuset  Kontortid: mandag kl. 10.00 - 12.00 og torsdag kl. 15.00 - 17.00

Esbjerg politi   114

ALARM   112

Autoværksteder  Fanø Autoværksted Strandvejen 4, Nordby 75 16 35 20

Tankstation OK, Strandvejen 21, Nordby

Post  Postbutik i boghandlen Hovedgaden 58, Nordby / Åbningstider: mandag til fredag kl. 10.00 - 17.00   70 70 70 30

Pengeautomat / Bank

Danske Bank: Hovedgaden 74, Nordby (pengeautomat)

Fanø Sparekasse: Hovedgaden 51, Nordby (bank og pengeautomat)

Taxa: 88 44 33 99

Fanø Rådhus  Skolevej 5-7, Nordby  76 660 660

Fanøfærgen  Dokvej 5, 6700 Esbjerg - Se færgeplan   70 23 15 15

Fanø Turistbureau  Skolevej 5-7, Nordby - Se åbningstider  70 26 42 00