FAQ - Ofte stillede spørgsmål

{{vm.getLabel('Global.Loading')}}

{{getLabel('Filters.Advanced')}}

{{vm.getAdvancedFilterTitle()}}
{{vm.getShowHideAdvancedFilterLabel()}}
{{vm.getShowHideAdvancedFilterLabel()}}

{{vm.getShowHideAdvancedFilterLabel()}}

Vis flere filtre

Ofte stillede spørgsmål

På dit lejebevis er der angivet en lang række informationer bl.a. omkring betaling, lejebetingelser, annullering og nøgleafhentning.

Læs gerne lejebeviset grundigt igennem, så du har den nødvendige viden omkring din booking.

Vi har dog også herunder listet de spørgsmål, som vi ofte bliver stillet af vores gæster - spørgsmål der knytter sig til "booking", "før ankomst", ved ankomst" og "efter ankomst".

 

Spørgsmål til BOOKING

Tæller børn også med som en person ved booking?

Ja. Vær gerne opmærksom på, at det er vigtigt at overholde husets maksimale personantal.

Har jeg mulighed for at opnå nogle rabatter?

Læs om dette her

Kan jeg booke et feriehus til under 1 uge?

Læs om dette her

Kan jeg booke et feriehus med ankomst en anden dag end den angivne skiftedag?

I vores F-sæson er det ofte muligt at booke med valgfri ankomstdag. Se sæsonkalenderen her. Ring eller skriv til Danibo for at forhøre nærmere.

Kan jeg nøjes med at reservere et hus til i år, så vi kan overveje bookingen lidt?

Frem til 1. rate betaling har du mulighed for at annullere din booking uden omkostninger. Betalingsdag for første rate (25% af beløbet) er oftest mellem 4 og 8 dage efter booking, afhængig af ankomstdag. Ved kortfristet booking beder vi om betaling med det samme.

Kan jeg reservere et hus til næste år allerede nu?

Ja, det kan du. Læs om dette her

Hvornår udsendes lejebeviserne ved en reservering til året efter?

Læs om dette her

Jeg har ikke fået betalt en betalingsrate til tiden. Er min booking så automatisk annulleret?

Nej, vi kontakter dig pr. mail forinden.

Har I feriehuse, hvor man kan medbringe mere end 1 hund?

Ja, det har vi. Kontakt Danibo for mere information: post@danibo.dk / 75163699

Kan jeg betale med kreditkort ved booking online?

Nej, det er der desværre ikke mulighed for.

Hvor finder jeg lejebetingelserne?

Dem finder du på dit lejebevis eller her

Hvordan finder jeg betalingsoplysningerne?

Betalingsoplysningerne fremgår på dit lejebevis.

For danske gæster: Betaling foretages som en giro-indbetaling. Nummeret er er angivet på dit lejebevis. F.eks. +71<000001234567810+12345678<

For udenlandske gæster: Betaling foretages som en bankoverførsel. Angiv betalingskoden fra dit lejebevis ved overførslen. Danibos euro-konto ved Danske Bank: IBAN Nr.: DK09 3000 3204 0889 85

Jeg kan ikke få det danske IBAN-nummer til at fungere, hvad gør jeg?

Der skal foretages en udenlandsbetaling med det danske IBAN-nummer. Det tager nogle dage, før vi har modtaget beløbet.

Danibos euro-konto ved Danske Bank: IBAN Nr.: DK09 3000 3204 0889 85

Hvor meget koster det at annullere min booking?

Læs gerne lejebetingelserne på dit lejebevis eller her

 

Spørgsmål til FØR ANKOMST

Kan jeg betale kontant på kontoret?

Forbrugsomkostninger, slutrengøring og lejeprodukter kan betales kontant på kontoret. Vi modtager både EUR og DKK. Der gives retur i samme valuta.

Læs mere om betaling for booking herover. Ved ekstremt kortfristet booking er det dog muligt at betale på kontoret.

Hvor på Fanø kan jeg veksle euro til danske kroner?

Pengeautomat / Bank

Danske Bank:, Hovedgaden 74, Nordby (pengeautomat)

Fanø Sparekasse: Hovedgaden 51, Nordby (bank og pengeautomat)

Er der særlige indrejsebetingelser, i forbindelse med corona, som jeg skal være opmærksom på?

Gæster fra udlandet bedes læse vores corona-infoside

Hvornår sejler Fanøfærgen?

Se færgetiderne her / Er der uregelmæssigheder i tidsplanen bliver disse annonceret her.

Hvordan kan jeg betale for min færgebillet til Fanø?

Bestil og betal via færgeriets webside eller ved færgen ved din ankomst. Læs mere her

Man kan kun købe en returbillet. Færgeriet har også andre færger og derfor er betalingssystemet på færgeriets webside sat op til køb af enkelt eller retur billet. Prisen er den samme, da kun en returbillet kan købes. Det betyder, at din retur-overfart fra Fanø, har du allerede betalt for, når du køber billet ved færgen i Esbjerg eller fra færgens webside. Se priserne her

Kan jeg bestille tid til færgen?

Nej, man kan ikke bestille en tid til en bestemt overfart. Man kommer automatisk i kø til færgen, når man har betalt ved færgeoverfarten i Esbjerg.

Færgerne sejler ca. hvert 20. minut. Se færgetiderne her

Hvilke lagener skal jeg medbringe i forhold til størrelsen på sengene?

Medbring gerne helt almindelige lagener (ikke stræklagener). Til en dobbeltseng kan der anvendes 2 enkelte lagener.

Vi kender ikke til målene på sengene i husene.

Der er mulighed for at leje sengetøj - læs mere her

Er der en grill ved feriehuset?

Ved enkelte huse kan der forefindes en grill. Bemærk om der, på din strømkuvert, står særlige bemærkninger om, hvorvidt grillen kun er til privat afbenyttelse.

Danibo rengør ikke grills ved feriehusene og er ikke ansvarlige for den stand, de måtte forefindes i.

Hvad skal jeg huske at medbringe?

Læs vores huskeliste her

 

Spørgsmål til VED ANKOMST

Hvor afhenter jeg nøglen til ferieboligen?

På Danibos kontor på havnen i Nordby / Langelinie 9b / Se åbningstiderne her

Kommer jeg udenfor kontorets åbningstid, hvor afhenter jeg så nøglen?

I vores nøgleboks til højre for kontorets hoveddør. Koden hertil står på dit lejebevis (med rød skrift).

Hvor afhenter jeg bestilt sengetøj, barneseng, barnestol, trækvogn eller andre lejeprodukter?

Læs mere her

Hvor finder jeg elmåleren ved huset, så jeg kan aflæse strøm?

Oftest sidder elmåleren udenfor i nærheden af hoveddøren. Gå gerne en tur rundt om huset for at lokalisere elmåleren. Ved ankomst til ferieboligen aflæses strømtallene. Forbrugstallene anføres på den udleverede kuvert med nøglen i. El-måleren skal også aflæses ved afrejse.

Jeg fik ikke bestilt en slutrengøring ved bookingen, kan jeg stadig nå det?

En rengøring ved afrejse kan bestilles senest 5 dage før afrejse. Ring til Danibo eller kom forbi kontoret for at bestille.

Hvor ligger turistbureauet og hvornår har det åbent?

Skolevej 5-7, Nordby / 70264200 / mail@visitfanoe.dk

 

Åbningstider

September - juni

Mandag-Fredag:  10.00-12.00 og 13.00-16.00

Juli og august

Mandag-søndag: 10.00-16.00

Hvad gør jeg, hvis der opstår et problem ved feriehuset?

Skulle der opstå akutte problemer under opholdet, kan du som lejer altid få fat i Danibo. Ring til os: 75 16 36 99

Reklamationer skal forelægges skriftligt senest 2 dage efter ankomst - post@danibo.dk / Ring også gerne til os hurtigst muligt, så vi har mulighed for at udbedre det reklamerede.

 

Spørgsmål til VED AFREJSE

Hvor afleverer jeg nøglen ved afrejse?

På Danibos kontor, Langelinje 9b / se vores åbningstider her

Afrejser du udenfor kontorets åbningstid:

Aflevér venligst din strømkuvert med nøgle i og kontantbetaling for strøm (eller notat på strømkuvert om enten: Mobile Pay betaling / at regning skal tilsendes).

Hvornår skal vi forlade huset ved afrejse?

Kl. 9 - hvis slutrengøring er bestilt (eller er obligatorisk ved feriehuset)

kl. 10 - hvis du selv rengør feriehuset

Hvordan afregner jeg for strøm og/eller vand?

Husk at aflæse elmåleren ved afrejse. Forbruget kan selv regnes ud, da enhedsprisen er angivet på kuverten (udleveret ved ankomst med nøgle i).

Udenlandske gæster kan betale i enten DKK eller EUR eller en blanding af begge valutaer.
Der kan afregnes på følgende måder:

1. Kontant (DKK eller EUR - der gives tilbage i samme valuta)
2. Med Dankort eller EC-kort på Danibos kontor
3. Vi sender dig en regning. Angiv på strømkuverten, at vi skal tilsende dig en regning.
4. Danske gæster kan betale via Mobile Pay: 51516 (angiv lejebevisnummeret ved overførslen)

Hvor afregner jeg for strøm og/eller vand?

På Danibos kontor, Langelinje 9b / se vores åbningstider her

Afrejser du udenfor kontorets åbningstid:

Aflevér venligst din strømkuvert med nøgle i og kontantbetaling for strøm (eller notat på strømkuvert om enten: Mobile Pay betaling / at regning skal tilsendes).

Kan jeg trække forbrugsomkostninger fra mit depositum?

Nej, desværre ikke. Vi skal først nå ud i huset for at tjekke, at det er efterladt OK.

Er alt OK, modtager du depositummet indenfor ca. 3 uger.

Jeg har glemt noget i feriehuset, hvad gør jeg?

Tag kontakt til Danibo, så søger vi gerne efter det, du har glemt.

Forsendelse til udlandet er minimum EUR 30. Vi opbevarer i maksimal 1 måned.

Forsendelse indenfor Danmark er minimum kr. 50

Hvornår sejler færgen fra Nordby?

Se færgetiderne her / Husk at vælge "Nordby - Esbjerg"