Ved afrejse

Rengøring
Lejer er forpligtet til at rengøre den lejede feriebolig før afrejse. Det er altid rart at starte ferien med at komme til et pænt og rent hus, så tænk lidt på den næste gæst. At vaske vinduer både inde og ude hører også med til rengøringen.

Hvis lejer ikke selv ønsker at klare rengøringen, kan den bestilles hos Danibo. Slutrengøringen skal bestilles og betales senest tirsdag før afrejse. Vi gør opmærksom på, at opvask og tømning af opvaskemaskine ikke hører med til slutrengøringen. Der kan også bestilles vinduesvask spørg personalet ved Danibo.

Husk, at boligen skal forlades senest kl. 9.00, når der er bestilt slutrengøring.

Forbrugsafregning
Ved afrejse skal lejer huske at aflæse elmåleren igen samt eventuelt vand, telefontæller og olie-måler. De aflæste tal skal indføres på strømkuverten, som blev udleveret ved ankomst. Forbruget afregnes efterfølgende på Danibos kontor. Det er ikke tilladt at modregne forbruget i depositum. Hvis lejer afrejser uden for Danibos åbningstider, kan penge for forbruget samt nøgle til boligen lægges i strømkuverten og lægges i vor postkasse ved kontoret. Såfremt forbruget ikke afregnes ved afrejse, forbeholder vi os retten til at pålægge et regningsgebyr på kr. 40,-

Nøgleaflevering
Den lejede feriebolig skal på afrejsedagen senest forlades kl. 10.00. Hvis der er bestilt slutrengøring, skal huset dog forlades kl. 9.00. Lejer skal aflevere nøglen til den lejede feriebolig på Danibos kontor og samtidig afregne el- og eventuelt telefon- og olieforbrug.

Depositum
Depositum opkræves på lejekontrakten og dækker eventuelle skader eller manglende rengøring. Energi-, vand- og telefonforbrug må ikke modregnes i depositummet. Beløbet returneres ca. tre uger efter lejers afrejse såfremt huset er efterladt i rengjort og ubeskadiget stand.

Glemte sager opbevares i op til to måneder.
Skulle lejer ved afrejse have glemt nogle ejendele i ferieboligen, beder vi om, at der rettes skriftlig henvendelse til os.